Загальна музична освіта України: розвиток в умовах інтеграції до європейського культурного простору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2022-1.4

Ключові слова:

музична діяльність, формальна, неформальна та інформальна музична освіта, загальна музична освіта, інтеграція освіти до європейського культурного простору.

Анотація

У статті здійснено короткий аналіз стану загальної музичної освіти в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) України у зв’язку з формуванням у світи нового соціокультурного середовища та посиленням інтеграційного прагнення української освітньої системи до європейського культурного простору. Відзначені особливості різних вимірів сучасної музичної освіти, та сприяння їх розвитку з боку Міжнародного товариства музичної освіти (ISME). Зроблено аналіз стосовно організації музичної діяльності сучасних школярів в умовах інформаційного суспільства та глобалізації. Наголошено на необхідності глибокої модернізації загальної музичної освіти в Україні та вирішенні низці проблем та суперечностей, що склалися у цієї галузі. Підкреслено важливість збільшення тижневих годин на викладання музичного мистецтва в українських ЗЗСО, спираючись на досвід розвинутих країн Європи і світу.

Посилання

Волинець Л. Загальна мистецька освіта в середній школі Данії. Мистецтво та освіта. 2005. № 2. С. 25–28.

Іраклієнко В. Взаємодія формальної і неформальної освіти учнів сільської школи. Імідж сучасного педагога. 2012. № 4. С. 59–61. Навчання дітей музиці. Музична освіта і розвиток дітей. Навчально-методичний кабінет. 2014. URL: http://ped-kopilka.com.ua/pedagogika/obuchenie-deteimuzyke- muzykalnoe-obrazovanie-i-razvitie-detei.html.

Ніколаї Г. Ю. Музично-педагогічна компаративістика: шляхи розвитку. Порівняльно-педагогічні студії. 2010. № 1-2. С. 5–12.

Прокопчук В.І. Європейський досвід професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. 2020. URL: https://doi.org/10.30525/978-9934- 588-37-2.2.13.

Сулаєва Н. Неформальна мистецька освіта майбутніх учителів: теоретичний аспект. Імідж сучасного педагога. 2012. № 4. С. 3–7. Халецька Л.Л. Музична освіта в середніх школах зарубіжних країн: поєднання формального та інформального навчання. Постметодика. 2012. № 6(109).

Федорець М.О., Го Цзюнь. Актуальні питання підготовки майбутніх учителів до формування музичної культури сучасних школярів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. № 8(102). С. 485–495.

Яковлев В. Досвід підготовки вчителя музики у зарубіжній професійній педагогічній освіті. Педагогічні науки. 2011ю Вип. 1. С. 86–93. ISME (2020). International Soсiety for Musiс Eduсation. URL: https://www.isme.org/about.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ