Інтернаціоналізація професійної підготовки піаністів в австрійських закладах вищої мистецької освіти
DOI:
https://doi.org/10.24195/artstudies.2022-1.1Ключові слова:
вища мистецька освіта, музична освіта, підготовка піаністів, інтернаціоналізація, Австрія.Анотація
У статті висвітлено австрійський досвід інтернаціоналізації професійної підготовки піаністів у закладах вищої мистецької освіти. Результати дослідження були досягнуті шляхом послідовного вирішення низки питань: У чому полягає сутність інтернаціоналізації професійної підготовки піаністів? Які практики запроваджують австрійські заклади вищої мистецької освіти для інтернаціоналізації професійної підготовки піаністів? Огляд літератури дозволив визначити сутність досліджуваного феномену, яке ми розглядаємо, слідом за Х. Де Вітом, як «цілеспрямований процес інтеграції міжнародного, міжкультурного або глобального виміру в мету, функції та надання послуг у галузі післясередньої освіти задля підвищення якість освіти та наукових досліджень для всіх здобувачів і співробітників, а також зробити вагомий внесок у розвиток суспільства». У статті розглянуто тенденції та ризики інтернаціоналізації вищої мистецької освіти (перевага інтернаціоналізації за кордоном і девальвація інтернаціоналізації вдома; фрагментація та маргіналізація політики інтернаціоналізації; залучення невеликої елітної підгрупи студентів і викладачів, замість забезпечення глобальних міжкультурних результатів для всіх; домінування економічної мотивації, втіленої в різноманітних рейтингах, неузгодженості міжнародних вимірів освіти, наукових досліджень і служіння суспільству) і водночас на прикладі Міжнародної академії музики та виконавських мистецтв у Відні надає огляд найкращих практик подолання означених викликів: забезпечення рівних можливостей для інтернаціоналізації освіти, дослідження та виконавської діяльності (а саме фортепіанного виконавства) вдома та за кордоном; упровадження цілісної політики інтернаціоналізації; залучення всіх, хто зацікавлений у програмах мобільності на засадах рівності та поваги до різноманітності; координація міжнародних вимірів освіти, дослідження та музичного виконавства тощо. Ураховуючи той факт, що досвід інтернаціоналізації вищої мистецької освіти, зокрема професійної підготовки піаністів, Міжнародної академії музики та виконавських мистецтв Відня, може бути впроваджений українськими закладами вищої освіти, подальші наукові розвідки будуть зосереджені на розробці методичних рекомендацій щодо впровадження кращого австрійського досвіду в практику українських закладів вищої мистецької освіти.
Посилання
AMP ERASMUS+ Policy Statement. Retrieved from: file:///D:/Downloads/Telegram%20Desktop/AMP%20 ERASMUS%20Policy%20Statement_0.pdf.
Aw, F. (2017). Foreword. In H. de Wit (Ed.), The globalization of internationalization, (pp. xxi-xxiii). New York: Routledge. Brandenburg, U., & De Wit, H. (2011). The end of internationalization. International Higher Education, 62, 15-17. Retrieved from: http://www.che.de/downloads/ IHE_no_62_Winter_2011.pdf.
De Wit, H. (2011). Globalization and internationalization of higher education. Revista de Universidad Sociedad del Conocimiento, 8(2), 241-248.
De Wit, H., & Hunter, F. (2015). The future of internationalization of higher education in Europe. International Higher Education, 83, 2-3. Retrieved from: https://ejournals.bc.edu/ojs/index.php/ihe/article/ view/9073.
De Wit, H. (2020). Internationalization of Higher Education: The Need for a More Ethical and Qualitative Approach. Journal of International Students, 10(1), i-iv. https://doi.org/10.32674/jis.v10i1.1893.
Erasmus+ EU programme for education, training, youth and sport. Erasmus Charter for Higher Education. Retrieved from: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/resources-andtools/ erasmus-charter-for-higher-education.
Friedrich Gulda School of Music Wien. Erasmus Outgoing Student. Retrieved from: https://guldaschool- of-music.com/en/international/erasmus/studentoutgoing.
Friedrich Gulda School of Music Wien. Erasmus Partner Institutions. Retrieved from: https://guldaschool- of-music.com/en/international/erasmus/partnerinstitutions.
Friedrich Gulda School of Music Wien. Erasmus Incoming Student. Retrieved from: https://guldaschool- of-music.com/en/international/erasmus/studentincoming.
Friedrich Gulda School of Music Wien. Mobility Within the ERASMUS+ Programme. Retrieved from: https:// gulda-school-of-music.com/en/international/erasmusoverview.
Kertz-Welzel, A. (2015). Lessons from elsewhere? Comparative music education in times of globalization. Philosophy of Music Education Review, 23(1), 48-66.
Kertz-Welzel, A. (2018). Globalizing music education: A framework. Bloomington: Indiana University Press. Kertz-Welzel, A. (2021). Internationalization, Hegemony, and Diversity: In Search of a New Vision for the Global Music Education Community. In: Kallio, A.A., Westerlund, H., Karlsen, S., Marsh, K., Sæther, E. (eds), The Politics of Diversity in Music Education. Landscapes: the Arts, Aesthetics, and Education, vol 29. Springer, Cham. Retrieved from: https://doi.org/10.1007/978-3- 030-65617-1_14.
Knight, J. (2011). Five myths about internationalization. International Higher Education, 62, 14-15. Retrieved from: http://ecahe.eu/w/images/d/d5/Knight_-_Five_ myths_about_Internationalization_-_IHE_no_62_ Winter_2011.pdf. Knight, J. (2012). Five truths about internationalization. International Higher Education, 69, 4-5. Retrieved from: http://ejournals.bc.edu/ojs/index.php/ihe/article/ view/8644/7776.
Turner, Y., & Robson, S. (2008). Internationalizing the university. London: Continuum.